tisdag 27 mars 2012

Det magiska huset i Brattland

Ibland går man in i ett hus och upptäcker en ny värld. I Brattland ligger ett sådant hus. Förra veckan var jag där tillsammans med innovatören Janne Thorson och Tore Brännlund för att träffa Björn Alvtegen, Alvtegen Design. Björn jobbar med design och produktutveckling för kunder som exempelvis Panthera och för mig var det extra roligt att träffa honom eftersom vi båda har läst Teknisk Design på Chalmers.

Att träffa Björn var fantastisk inspirerande och som bonus fanns det ytterligare ett helt gäng med intressanta företag och människor i huset, eller vad sägs om produktutvecklingen för Gneis vinterkläder för barn, PLUSMINUSNOLL som får ett extra pluspoäng av mig för att lyfta upp sitt arbete med socialt ansvar högt på agendan och Åre Bössmakeri. Det finns fler att träffa och mer att upptäcka i det magiska huset i Brattland så jag tror nog att jag åker dit snart igen.

Innovatören Janne Thorson, Björn Alvtegen och min företrädare Tore Brännlund.


Anna-Karin, Sara och overall - alla tre från Gneis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar