lördag 25 augusti 2012

Sådant jag läst

Sitter på balkongen, äter lördagsfrukost och bläddrar igenom ett gäng tidningar jag läst, låtit ligga framme och tänkt dela med mig av. Här kommer de i en salig blandning:

Tidningen ELLE hyllar än en gång Jämtländska Sav, denna gång nya snapsen som tillbehör till kräftskivan. Och utan att ens ha smakat känner jag återigen hur lätt det är att tycka om Sav - snaps och mousserande gjord på sav från Jämtländska björkar i vackra flaskor...


Semcon (mitt hem i Göteborg) lyfter i sitt senaste nummer av tidningen Future by Semcon Hållbarhetsexperten David Gillblom. Jag var så himla glad när vi rekryterade David till min avdelning på Semcon och blir nästan lite rörd av han nu uppmärksammas i Semcon Brains.


I The Business Magazine skrivs det om Sustainable cards, ett företag i Härjedalen som gör kort (ni vet alla de där medlemskorten, nyckelkorten etc som trängs i plånboken) i trä i stället för plast. Jag har kommit i kontakt med Sustainable cards genom Jegrelius projekt Referensmiljöer för framtidens produkter. Företaget har gjort en fantastisk liten film för den som tvivlar på miljönyttan med träkort istället för plastkort.


I Camino fastnar jag för en artikel om ett projekt som känns både galet, overkligt och fantastiskt. Tre Göteborgskillar har byggt en rullande segelvagn som ska ta dem genom Nevadaöknen och projektet pågår just nu! Följ färden här. Och kolla in filmen:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar